Η ψυχή που φεύγει από τον κόσμο αυτό
έχει ανάγκη από κάποιο εφόδιο που θα την συνοδεύσει στο μακρινό ταξίδι της και
θα αποτελέσει το εισιτήριο για τον Παράδεισο.
Το εφόδιο αυτό είναι η θεία Κοινωνία. Αυτή
μας εισάγει στην Βασιλεία του Θεού διότι είναι «δωρεά αθανασίας και αρραβών της
αιωνίου ζωής». Το πανάχραντο Αίμα του Κυρίου «είναι η σωτηρία των ψυχών μας…
Αυτό το Αίμα χύθηκε και μας άνοιξε τον ουρανό».
Κάθε φορά που ο πιστός προσέρχεται στο
Μυστικό Δείπνο του Κυρίου κοινωνεί εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον.
Μπορεί και αυτός να ειπεί τον χρυσοστομικό λόγο: «Χάρη σ’ αυτό το Σώμα, ελπίζω
ότι θα απολαύσω τους ουρανούς και τα ουράνια αγαθά, την αθάνατη ζωή, την
κληρονομιά των Αγγέλων, την ένωση με τον Χριστό». Ερμηνεύοντας ο άγιος Ιωάννης
τον λόγο του Κυρίου «Ο τρώγων με κακείνος ζήσεται δι’ εμέ» (Ιω. 6:57), λέγει:
«Αυτό που είπε ο Χριστός σημαίνει ότι εκείνος που τρώγει την σάρκα Του, όταν πεθάνει,
δεν θα χαθεί ούτε θα κολασθεί».
Ο ιερός Χρυσόστομός μας βεβαιώνει ότι «όσους
φεύγουν από τον κόσμο αυτό, έχοντας κοινωνήσει τα άχραντα Μυστήρια με καθαρή
συνείδηση, τους συνοδεύουν άγιοι Άγγελοι και τους μεταφέρουν από την γη στον
ουρανό, χάρη στη θεία Κοινωνία που μετέλαβαν».
Σε άλλη ευκαιρία ο ίδιος μας αποκαλύπτει ότι,
«εάν φύγουμε από την ζωή αυτή έχοντας κοινωνήσει το άγιο Σώμα και Αίμα του
Χριστού, θα παρουσιασθούμε με πολλή παρρησία στα πρόθυρα του Ουρανού,
προστατευόμενοι από παντού σαν με χρυσά όπλα».
Οι Άγιοι επιβεβαίωναν τους λόγους τους με το
παράδειγμά τους. Ο ιερός Χρυσόστομος τελείωσε τη μαρτυρική του πορεία
μεταλαμβάνοντας τα άχραντα Μυστήρια και λέγοντας τον αγαπημένο του λόγο: «Δόξα
τω Θεώ πάντων ένεκεν».
Από το βιβλίο: Ιερομονάχου ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ,
«Γίνεσθε έτοιμοι. Μία προσέγγιση στο μυστήριο του θανάτου». Άγιον Όρος 2014.